април 19, 2009 E.Ivanova

Реклама на Burger King обиди мексиканците

burger king advertising

Информационна агенция Ройтерс наскоро съобщи, че една от последните рекламни кампании на Burger King подлежи на спиране заради обида към мексиканското население.

В спота се рекламира новия чийзбургер с чили и майонеза „Mexican Whopper”, като акцентът пада на неговите пикантни съставки.
Главните герои са американски каубой и мексиканец. За обидно мексиканците намират първо самото съпоставяне на мъжествения строен каубой и застаналия до него нисък и „пухкав” техен сънародник. Освен това мексиканецът е увит в американското знаме (като пончо) и носи кечистка маска на лицето си.

Пръв е побързал да протестира срещу обидната реклама посланикът на Мексико в Испания. Според него, изображението е гавра с неговите сънародници.. Трябва да се обележи, че в Мексико злоупотребата с националния флаг се преследва от специален закон.
От Burger King са реагирали незабавно с обещанието да спрат рекламата, като са обяснили, че са искали да демонстрират кулинарната смес между югозападните части на САЩ и северните територии на Мексико, а не да осмиват мексиканската култура.
Ето тук идва ролята на непринудения вайрил маркетинг. Клипчето, заедно с новината, обиколи света за броени дни. Само се замислете колко стотици хиляди хора са разбрали за съществуването и лансирането на новип Mexican Whooper!

Елина Иванова

Tagged: , , , , , , , , , ,

Comment (1)

  1. Joro Simeonov

    Аз не мога да открия смисъл в действията на Burger King, като една от леснодостъпните,масови и евтини храни, може би употребявана най-вече от мексиканци и други социални групи на и под средното равнище за САЩ . Защо е било нужно да се усмива или иронизира точно тази група, въпреки че това за мен си е чиста гавра – Готиния строен коубой и дебелия дребен мексиканец приличащ на чучало. Дали част от мексиканците не правят асоциация с “ проспериралия американец и неговия обслужващ персонал“. Относно кулинарната смес САЩ-Мексико тя може да се демонстрира и по много по-деликатен начин, както е правено в предишни кампаний на Burger King,Taco Bell и др. Вайрил маркетинга естествено е добре дошъл, но защо трябва да е за сметка на една сериозна аудитория.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *